תפריט יצירת קשר

טיפול בנשירת שיער אצל נשים

ישנם אנשים שחושבים שנשירת שיער היא תופעה שמופיעה אצל גברים בלבד, כי אנחנו רגילים לראות אנשים קירחים אבל לא כל כך נשים קירחות. אך נשירת שיער אצל נשים היא תופעה שמתרחשת ופוגעת במספר לא מבוטל של נשים. ישנן סיבות רבות שנשירת שיער אצל נשים מתרחשת – בין אם מדובר במקרה בלתי הפיך למשהו שבר טיפול ושינוי, תמיד יש משהו שאפשר לעשות כדי לטפל.

מה הסיבות לנשירת שיער אצל נשים ומה עושים בנידון?

בדרך כלל נשירת שיער אצל נשים מתרחשת בגלל שינויים הורמונליים בהריון או בתקופת גיל המעבר. אפשרות נוספת היא חוסרים בערכים תזונתיים מסוימים כתוצאה מתזונה לא נכונה, ולעתים נשירת שיער נגרמת כתוצאה מלחץ או מבעיה בריאותית אחרת שאחד מתסמינה זה נשירת שיער. על כל מקרה, מומלץ לפנות לרופא כדי לבדוק האם ניתן לגלות ממה נובעת נשירת השיער וכיצד לטפל בבעיה מהשורש. כך שבמקרים כאלו, לא צריך לטפל בנשירת השיער אלא בבעיה שגורמת לנשירת השיער.

עם זאת, ישנם טיפולים שונים להתקרחות נשית (Female Pattern Baldness) שבה יש ירידה של ייצור השיער. מכיוון שהידלדלות השיער היא בסופו של דבר תופעה טבעית, יש טיפולים שניתן לעשות כדי להתמודד עם הנשירה. הטיפולים השונים באים בצורות שונות ובעלי השפעה שונה. כך למשל השתלת שיער היא טיפול כירורגי שניתן לעשות והשפעותיו יכולות להיות גדולות מאוד, אך גם ההחלטיות שבו יכולה לפגוע בשיער קיים. אך יש גם אפשרות לבצע טיפול טבעי בנשירת שיער לנשים באמצעות דרכים שונות וחומרים שונים טבעיים כגון רוזמרין, שמן לוונדר, בצל, שום ועוד חומרים אחרים – שמהם אפשר להכין שמנים ומשחות לשיער ולקרקפת.

דוגמא לטיפול טבעי בנשירת שיער

הרוזמרין ידוע בתכונותיו הנפלאות והוא יכול לזרז צמיחת שיער ב-2 דרכים. אחת הדרכים היא באמצעות הרחבת כלי הדם באזורים בהם מורחים את הרוזמרין וזה הוכח באמצעות מחקרים. כך יכול הגוף לשלוח חמצן באמצעות הדם אל הקרקפת ואל נקודות זקיקי השיער כדי שהם יוכלו לצמוח בצורה בריאה וטובה. בנוסף לכך, הרוזמרין נוסה בעבר במחקר שבו העמידו 2 קבוצות של אנשים שהשתמשו ברוזמרין מול אנשים שהשתמשו בתרופה מינוקסידיל. בשני המקרים אחוזי ההצלחה היו דומים אך בקבוצה בה השתמשו ברוזמרין לא היה גירוד כפי שהיה לקבוצה השניה.

איך משתמשים? הוסיפו 5 טיפות של שמן רוזמרין לכפית שמן חוחובה ועסו את הקרקפת. עשו זאת במשך כ-30 דקות ולאחר מכן חפפו בשמפו.  אפשר להשתמש באותו מתכון גם בשימוש של שמן לוונדר במקום שמן רוזמרין. ישנם מתכוני סבתא רבים לטיפול בנשירת שיער וחלקם טובים יותר ומתאימים יותר עבורכם כך שלא בהכרח כדאי להתייאש כבר בפעם הראשונה. עם זאת, אל תשתמשו בכל מתכון שאתם רואים באינטרנט וכדאי להתייעץ עם מומחים כדי לבצע טיפול טבעי מתאים יותר.